
Kortet symboliserar en yngre man ca 20-40 år (eller en yngre kvinna som står i den energin), han är känslomässig, romantisk, omtänksam, snäll och osjälvisk. Han är artig, varm, hänsynsfull, en fredsälskare eller en bra förhandlare.
Kortet för med sig en liten varning oxå, och det är om du nyligen träffat en person som verkar väldigt charmig och pålitlig. Tids nog kan den här personens rätta jag komma fram och det är motsatsen till pålitlig. Det här gäller inte för alla men i vissa fall. Det du bör vara uppmärksam på är om personen kör med så kallad Love Bombing. Det är en intensiv uppvaktning där personen överöser dig med kärlek, presenter och löften. Det är inte heller ovanligt att orden ”jag älskar dig” kommer väldigt snabbt. Love Bombing är en taktik inom psykisk misshandel då en person avsiktligt manipulerar och utnyttjar andra för att få dom dit den vill. Ett varningstecken är om personens humör skiftar väldigt snabbt från kärleksfull till arg och kontrollerande och ställer orimliga krav.
Goda nyheter, förslag, erbjudanden eller inbjudningar kan komma in nu. Dessa för med sig mycket iver och känslosvall. Spännande! Det här är förmodligen något du hoppats på att få.
Ett kreativt projekt håller på att ta form men du är inte redo att agera ännu. Du kanske lägger det mesta av tiden på att drömma om vad som är möjligt eller om hur fantastiskt det kommer bli när det är klart. Det kan vara väldigt berikande att vara i den här drömmiga idéfasen ett tag, men planen kommer inte att förverkligas förrän du börjar agera. Räkna ut hur mycket det kommer kosta, hur mycket tid det kommer ta, vilka resurser du behöver och så vidare. Det här ger mer tyngd till projektet så att du kan gå framåt och genomföra din idé.

Nu kan du behöva vara i stillhet, gå inåt på djupet och observera tills dess att du känner att du har fått en större förståelse. Reflektera över vad som lett dig fram till den plats du befinner dig på idag, reflektera över hur du vill att ditt ”nu” blir och hur du vill att framtiden ska utveckla sig. Reflektera och reflektera.
Försök förstå ditt eget Jag och att inte döma andras handlingar. Försök att inte agera frenetiskt för det kan finnas ett panikartat sug efter att göra något nu innan det är försent. Men det bästa du kan göra nu är att vara stilla.
Andra kanske uppmanar dig att agera – att göra något, och det kan finnas en känsla av att bli påskyndad och att inte ha något val, att dras med av strömmen och andras åsikter.
Rådet är att inte agera just nu. Reflektera istället. För att förstå. Det här är nödvändigt! Annars kan du bli som en robot som bara reagerar och agerar av ren vana.
Reflektera och välj sen din reaktion utifrån visdom.
Dagens Budskap avslutar med Sinnesrobönen:
”Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden”.
Kram ❤️😊
//Emma