
Här handlar det om inre konflikter. Du kanske är osäker på vart du står i viktiga frågor? Du kan känna dig osäker på vad du egentligen tycker om miljöfrågor, invandring, globalisering eller annat. Eller så har du svårt att komma fram till hur du ska göra i vissa personliga frågor. Stanna kvar eller lämna en relation? Byta jobb? Du kan ha andra runtomkring dig som har väldigt starka åsikter om vad du bör göra och inte, och det skapar enormt med spänningar och meningsskiljaktigheter. Just när du tror att du vet hur du ska göra så kommer det någon annan med sitt tyckande och tänkande, eller så hittar du ny information som gör att du återigen börjar vackla. Den här processen kan faktiskt vara bra eftersom den hjälper dig att komma fram till en väl utforskad och genomtänkt synvinkel. Vet oxå att det alltid kommer finnas människor som inte håller med dig i dina val och beslut, men det kan man strunta i! Välj det som passar dig bäst. Förena hjärta och hjärna så kommer du finna en känsla av frid inom dig.
Undviker du konflikter till varje pris? Så fort det blir ett spänt läge så känner du dig illa till mods och bara önskar att allt ska försvinna. Kanske du försöker ignorera problemen (om det finns några). Här ska du inte skjuta bekymren åt sidan. Ta itu med dem istället och stå på dig angående vad du känner och tycker. Vissa konflikter kan vara väldigt nyttiga och användbara, speciellt om de är konstruktiva och sätter fingret på underliggande frågor på ett sätt som ger en bättre lösning. Fundera på vad du vinner genom att alltid undvika obehag som konflikter ger? Vad vinner du på att alltid kompromissa bort dig själv i konflikter? För är du konflikträdd så är det vanligt att du ger med dig alltför lätt bara för att slippa en obehaglig situation. Men vad vinner du på det egentligen? Samma gäller om du vänder kappan efter vinden, att du inte vågar stå för dina egna åsikter utan istället håller med alla andra. Vad vinner du på det? Då säger du nej till dig själv men ja till alla andra. Du trycker ner dig själv, du förminskar dig själv. Du gör dig svag. Att göra allt för att bli omtyckt och accepterad på det sättet har sitt pris.
Kortet kan även innebära att du nu kan dra en lättnadens suck efter en väldigt jobbig tid! Allt är- och blir bättre och nu kan du äntligen ”bara vara”.
Du kan nu ha jobbat dig igenom din ilska och fientlighet och det gör att du nu känner dig mer säker i relationer. Du har inget behov av att hävda dig eller bevisa något längre. Skönt!
Astrologiskt:
Vissa jobbiga/utmanande känslor kan komma in med tanke på att månen och Pluto ”kolliderar” nu. Använd gärna din intuition för att bena ut en svår situation. Försök att hitta en lösning som gynnar alla inblandade.
Dagens Budskap avslutar med att säga:
Dina känslor kan vara lite ”all over the place”. Om du inte tar kontrollen över dom kan du dra ner människor runt dig eller stöta bort dom.
Fastna inte i det förflutna och häng inte upp dig på framtiden.
Här och nu. Här och nu.
Kram ❤️😊
//Emma
Spot on men jag hoppas och ber att det betyder att jag kan dra en lättnadens suck nu – Tack
Ja nu får det vara bra, ser fram emot Flow & rätt personer som korsar min väg.. TACK
Ett härligt budskap som alltid