Hej på er! 😊
Jag har inte orkat skriva något på ett tag på grund av nån hemsk bacilluska vi drog på oss här. Det började med att Cazpian fick influensasymptom och var helt däckad i en vecka. Sen blev jag hes och fick feber, hosta, snuva och ont i halsen. I måndags fick jag svårt att andas så det blev akuten mitt i natten. Efter diverse blodprov, EKG och andra kontroller kunde lunginflammation och hjärtproblem uteslutas, dock hörde läkaren pipljud när han lyssnade på lungorna. Han trodde på en svårare luftvägsinfektion med förkylningsastma. (Jag har aldrig haft astma i hela mitt liv). Jag ville ha något läkemedel för att kunna andas lättare. Han stod och ”hummade” ett tag för sig själv. Sen sa han att han tänkte skriva ut en inhalator med Bricanyl, men att det inte var någon idé eftersom apoteket ändå var stängt så det skulle iallafall inte hjälpa mig under natten. Istället ordinerade han en hutt Cocillana som jag fick innan jag åkte hem. Han sa även att jag skulle dricka vatten. (Det visade sig oxå att han skrivit ut en hel flaska Cocillana till mig.)
Här kände jag att vissa frågetecken uppstod:
1. Cocillana hjälper inte mot andningssvårigheter.
2. Om han nu inte ville skriva ut Bricanyl för att apoteket var stängt…hur kommer det sig då att det gick bra att skriva ut en hel flaska Cocillana? Apoteket var väl lika stängt för den?
3. Om det nu gick bra att ge mig en hutt Cocillana innan jag åkte hem… varför inte oxå ordinera mig en dos av något som hjälpte mig att andas lättare så att jag kunde få sova?
4. Är vatten det nya botemedlet mot astma? Har jag missat några nya direktiv? Eftersom han själv sa att det var förkylningsastma så borde han väl veta att luftrörsvidgande borde sättas in? Jag vet inte riktigt på vilket sätt vatten vidgar luftrören. (Nu är jag väldigt noga med att dricka extra mycket vatten när jag är förkyld så kroppen får hjälp att lösa upp och få ut skiten).
Dagen efter blev jag tvungen att kontakta vårdcentralen för att få rätt läkemedel. Läkartiderna var givetvis slut men min husläkare skrev ut en inhalator åt mig iallafall. Det tackar jag för! Sen blev det helt plötsligt lite lättare…😉
Jag personligen tror inte på teorin förkylningsastma utan jag är säker på att jag har luftrörskatarr (pipig och tung andning kan ingå även där). Akutläkaren tyckte jag skulle boka tid hos vårdcentralen för astmautredning. Läkaren på vårdcentralen gick mer på min linje och tyckte inte att det var nödvändigt i det här skedet. (Han förstod inte heller varför akutläkaren inte ordinerat inhalation på plats).
Håhåjaja! 😅
Men nu är jag piggare iallafall och det går åt rätt håll. 🥰
Dagens Budskap

Du är full av energi och motivation men kan inte få utlopp för det på ett effektivt sätt. Du blir rastlös och frustrerad därför att du vill skrida till handling men något håller dig tillbaka. Kanske beror det på att tajmingen inte är rätt, att du inte har tillräckligt med resurser eller så förlitar du dig på någon annan som inte är redo. Du behöver hitta alternativa sätt att få ut den här energin på, annars kommer du väl snart att spricka.
Du kanske inte vet riktigt vart du ska och fattar förhastade och impulsiva beslut. Dina tankar kan vara splittrade och du ändrar dig hela tiden. Om du är en ledare på något sätt så kan det här vara väldigt förvirrande och frustrerande för alla inblandade. Även om du inte är det och jobbar på ensam kan ditt distraherade sinne stå i vägen för framgång. Här kan du behöva fokusera på en sak i taget. Välj ut en idé och håll fast vid den tills det är klart. Det kommer krävas en hel del mental disciplin för att fullfölja. Klarar du uppgiften?
Kortet kan även föreslå att du behöver sakta ner, annars riskerar du utmattning och utbrändhet. Du kanske vill ha ett finger med överallt men lyckas inte med mycket på grund av den här flackande energin. Som sådan åstadkommer du rätt lite och blir mer och mer trött för varje dag. Ta en time out och centrera dig själv, samla ihop dina tankar och koncentrera dig på det som är viktigast.
Kortet kan indikera att du behöver ge dig ut på egen hand för att skaffa dig värdefulla livserfarenheter och mognad. Och när du söker efter frihet och självständighet så är det troligt att du kommer göra misstag längs vägen på grund av din våghalsiga och otåliga natur – men det är en del av resan.
Dagens Budskap avslutar med att säga:
Du kan se mållinjen vid horisonten. Du är snart framme. Det ger dig en sista energikick innan du taggar ner och vilar efter en lång resa. Du ser mållinjen framför dig och vet att din förestående seger är nära till hands. Använd dig av disciplin och uthållighet tills du dansar över mållinjen. Vila sen och ladda batterierna. Du har gått igenom mycket på din resa.
Ge inte upp! Du är snart framme.
Kram ❤️😊
//Emma