Dagens Budskap 21/11

Hej😊

Ett sent budskap idag (men det spelar ingen roll för det består mest av visdomsord) på grund av att min man Nille fyller hela 47 år idag! Grattis!! Jag har haft fullt upp med att bland annat baka glutenfritt fika, och det är inte jag van vid 😅.

Anledningen till det glutenfria?

Nille har haft svåra problem med magen under många års tid, han har sökt hjälp för det vid flera tillfällen och dom har till och med gått in med kameror från alla håll och kanter utan att hitta en orsak. Han själv har alltid sagt att han är känslig mot laktos, men den överkänsligheten kunde vi lägga på hyllan när vi införde fyra laktosfria veckor tidigare på grund av våran sons trassliga mage (Cazpian blev bra i magen utan laktos men inte Nille). Tvärtom blev Nille sämre och sämre.

En tid senare hade Nille en tid på vårdcentralen angående ett annat ärende och då sa jag att han borde begära att testas för glutenintolerans. Sagt och gjort, ett prov togs innan han åkte hem. Någon vecka senare kom svaret: Negativt. Ingen glutenintolerans.

Min direkta reaktion: Nej. Det stämmer inte!

Den finurliga magkänslan ska man alltid lita på så jag bestämde att han skulle äta glutenfritt i fyra veckor för att se vad som hände.

Redan efter två veckor minskade hans toabesök med ca 50%. Nu när han är inne på tredje veckan blir det bara bättre och bättre! Så redan nu kan vi konstatera att gluten inte är bra för honom (oavsett vad vårdcentralens prover visar).

Därför bakar jag glutenfritt (och laktosfritt med tanke på Cazpian). Även fast inte jag har någon överkänslighet så mår jag bättre av att utesluta gluten och laktos, jag känner mig lättare och piggare på något sätt.

Det blir nog bra det här! 😊❤️

Dagens Budskap:

Kortet kan tyda på att du kanske saknar självständighet, självsäkerhet, frihet, trygghet eller stabilitet. Du eller någon runt dig kan försöka skaffa sig saker eller pengar utan att själv behöva lägga ner något arbete på det. Det du får ut av livet är vad du själv lägger ner på det så gör ansträngningen.

Kortet påminner om att pengar och materiella ägodelar inte är vägen till sann lycka. Att bara fokusera på det materiella kan orsaka att folk blir ytliga.

Några kan jobba så hårt på ett område att andra livsområden blir lidande. Det är inget fel med att fokusera på dina mål men kom ihåg att inte låta resten av livet gå dig förbi.

Det finns inslag av oärlighet och svek så försäkra dig om att du behandlar andra med ärlighet och integritet, och var uppmärksam på andra så att dom är ärliga mot dig.

Hur är det med självkontrollen? Var försiktig så att du inte ägnar dig åt frosseri på olika sätt.

Om du är i en relation kan kortet indikera en brist på stabilitet och trygghet. Du eller din partner kanske frossar i saker eller blir bortskämda, kanske tar smålån eller shoppar på kredit och förväntar sig att den andre ska täcka utgifterna. Kortet kan oxå handla om att man är i en relation av fel anledning, till exempel finns det dom som gifter sig för pengar och status istället för kärlek. Eller så kan det vara så att ni har blivit alldeles för fokuserade på det materiella eller de ytliga aspekterna av livet och behöver återvända till det som verkligen är viktigt och hitta tillbaka till varandra.

Om du är singel: söker du en partner av fel anledningar? Eller så kan det vara så att du håller på att bli lurad av någon som vill ha dig för dina pengar, ägodelar eller status istället för att verkligen ha det där romantiska intresset. Kortet kan indikera en person som är en ”gold digger”, väldigt materialistisk och ytlig. Är det så att du sitter på en hel del pengar behöver du vara försiktig med vem du litar på och försäkra dig om deras verkliga motiv. Bedragare finns överallt, speciellt på sociala medier. Om någon du skriver med ber dig låna ut en större summa pengar av olika anledningar så är rådet att inte göra det. Säg nej och se vad som händer. Om personens intresse verkar svalna eller om han/hon helt plötsligt ”försvinner” så kan du vara säker på att det endast handlade om bedrägeri.

Du ombeds att se bortom illusionen. Du kanske känner dig helt hjälplös angående en viss situation, men allt som krävs för att saker och ting ska ändra riktning är att du ändrar din uppfattning. Din uppfattning om varför saker och ting händer dig är det som håller dig fast i en känsla av hopplöshet och hjälplöshet. Så länge du fortsätter se världen på det här sättet så kan inte saker och ting förändras för dig.

Det är dax att du skiftar ditt perspektiv! Börja förstå att du skapar världen runt dig genom det sätt du ser den på. När du fastnar i en offermentalitet så ger du bort din personliga kraft. Du har inte längre avsikten att skapa något nytt. Det du i huvudsak säger är att: den här situationen händer mig, jag gjorde ingenting för att skapa den och därför är jag ett offer för den.

Om du vill uppleva något nytt behöver du skapa något nytt med din avsikt. Om det ena olyckliga efter det andra händer dig så är de goda nyheterna att allt gör sig redo att förändras för dig om du är villig att tro att allt sker genom dig och inte mot dig. Börja här och nu att förändra sättet du ser världen på. Var villig att ta ansvar för det som är ditt att ta ansvar för. Använd din avsikt för att skapa någonting nytt och släpp taget om illusionen att du sitter fast och att saker och ting inte kan bli bättre. Det kan bli bättre och det kommer bli bättre – så fort som du ändrar din uppfattning.

Kram ❤️😊

//Emma

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *