
Det kan ha varit en tid av kaos, ilska och smärta som det nu är dax att dra sig undan ifrån för att vila. Det här kan antingen bero på ens eget val eller att man är så utmattad att man inte har något annat val. Såren kan fortfarande svida och stridsyxorna kan fortfarande hänga i luften. För att kunna fortsätta framåt och återuppta din vardag så måste du nu ta dig tid för att andas ut. Det finns alltid en svag rädsla för att något mer kommer hända igen så därför är det bra att ta alla chanser att vila.
Du behöver få styrka och klarhet i en lugn miljö, borta från dina nuvarande omständigheter. Det är dax att omvärdera, organisera och förstå dina prioriteringar. Det kommer ge näring till själen och du kommer ut starkare än någonsin tidigare.
Om man har mött kris efter kris så sliter det ut en. Man orkar bara möta nya utmaningar efter att ha kommit bort från allt och vilat upp sig. Ta hand om dig själv nu. Inom dig glimmar hoppet, det ligger tyst och väntar på att uppenbara sig efter att du har läkt.
Går dina tankar runt i cirklar när du oroar dig för ekonomin? Försök att pausa dina tankar. Det löser oftast ingenting att låta en tanke gå runt i cirklar. Det bästa vi kan göra för våra sinnen är att tänka på något annat. Undvik att låta paranoida idéer och negativt tänkande uppsluka dig.
Kortet handlar mycket om att ta hand om sig själv så nu är det dax för vila och reflektion. Det här är något som bör prioriteras nu. Det här kan innebära att ta ett steg tillbaka från den vardagliga stressen för att ladda batterierna, kanske genom meditation eller att skriva ner dina tankar i en dagbok. Rensa din omgivning som ett sätt att rensa dina tankar på så att du kan få in nya perspektiv. Gör något som främjar avslappning som till exempel att utöva yoga eller att ta långa promenader i naturen. Omfamna en period av stillhet för den kommer hjälpa dig att få klarhet i vad som verkligen är viktigt, den kommer även förbereda dig för framtida utmaningar med förnyad energi.
Dagens Budskap avslutar med att säga:
Nu är en bra tid för att prata om familjeliv och privatliv. Säg vad du menar och mena vad du säger.
Kram ❤️
//Emma